Wie ben ik?




Een complimentje geven is zo fijn!
Even lief voor een ander zijn.
Het geeft een heerlijk gevoel.
Je weet vast wel wat ik bedoel!


Wie ben ik: Ik ben Monique van Poeteren, 52 jaar, moeder van 3 kinderen, samenwonend, ben een mensen mens, een huismus, creatief, schilder graag en schrijf als ik tijd heb kindergedichten en verhaaltjes. Ik ben gedreven, een beetje sportief, kan niet tegen onrecht, ben open en eerlijk en Ik vind het een feestje om te werken met mensen groot en klein. 

Hoe is het begonnen?
Tijdens mijn werk als imagocoach ontdekte ik dat het werken aan het uiterlijk naadloos overging in gesprekken over het leven. Omdat dit goed voelde en ik op zoek was naar een nieuwe uitdaging, heb ik zes jaar geleden de stap genomen om me verder te ontwikkelen als coach. Ik heb gekozen om te starten met een kindercoach opleiding omdat ik kinderen en tieners leuk vind, ze een spiegel zijn en hun eerlijkheid me iedere keer weer verrast.

Door veel met ouders te spreken en vaak op school aanwezig te zijn om daar te ondersteunen, viel het me op dat er ondanks de hulpverleners die op school met kinderen werken, toch veel hulpvragen waren, waar geen aandacht voor was. Het resultaat is dat ik als coach met veel plezier werk aan een uitdagende en fijne taak om kinderen, tieners en ouders/volwassen sterker te maken in wie ze zijn en wat ze al kunnen!

Het werken met mensen groot en klein, is de droom die ik jaren geleden wortels heb gegeven en die inmiddels is uitgegroeid tot een boom met vele takken die gevormd zijn door mijn eigen levenservaring, kennis, kracht en oprechte interesse in een ander.

Uiteraard sta ik niet stil en wil me blijven ontwikkelen. Hieronder vind je de opleidingen die ik tot nu toe heb gedaan: 

Kindercoach opleiding (post HBO)
NLP Practitioner (post HBO)
Ik leer anders (leermethode voor beelddenkers)
Leren leren (HBO)
Coaching bij AD(H)D (HBO)
Life Coach 
Creatieve therapie HBO
Trainer van de opvoedparty = OPvoeden hoe doe jij dat? 

Waaronder:
  • Een project met als doel een positieve draai geven aan een negatieve groepsdynamiek, door aan de slag te gaan met een o.a. een pestprobleem binnen deze groep (6)                                                                                                                                .
  • Schoolbreed gastlessen gegeven samen met een diëtiste, met als thema "samen voor gezond", waarbij we voedingslessen hebben gegeven met aansluitend, opvoedkundige koffieochtenden voor ouders, waarbij de ouders de gelegenheid kregen om vragen te stellen over voeding en gedragsproblemen over het (niet)eten. Het doel kinderen en ouders bewust maken van de hoeveelheid suiker er in tussendoortjes zit en hoe leuk en lekker is een gezonde traktatie!                                                                                                                  .
  • Een project genaamd "tussen kunst en kids"  waarin ik samen met een andere coach 6 gastlessen  heb gegeven in 2 groepen (5) waarin we op een creatieve manier,aandacht hebben besteed aan het ‘totale systeem’. (zie hieronder)

MEPS

Mental: Kinderen ook laten denken met hun creatieve, visuele rechter hersenhelft. In de reguliere lessen wordt vooral hun linkerhersenhelft uitgedaagd. In het dagelijks leven en verdere ontwikkeling naar volwassenheid is het belangrijk dat er meer balans komt tussen linker- en rechterhersenhelft.
Hoofd- denken

Emotional – social: Kinderen uitdagen om over gevoelens en basisemoties als blij, bedroefd, boos en bang te praten.  Door ze bespreekbaar te maken, aan de hand van verhalen, tekeningen, oefeningen, visualisaties  leren ze emoties te herkennen en erkennen. Het kind hoeft zich niet meer  te schamen of de emoties te verstoppen, maar er wordt ruimte voor gegeven.
Hart- voelen

Physics: Door kinderen fysieke, lijfelijke oefeningen te laten doen gaat energie stromen, zien ze wat ze met hun lichaam in communicatie kunnen doen (lichaamstaal) en ervaren ze hoe het is om gebruik te maken van hun lijf.
Lichaam- doen

Spiritual: Het spirituele quotiënt wordt steeds gangbaarder in de maatschappelijke en psychologische discussie. Wij benaderen deze invalshoek bij kinderen in de vorm van verbinding met anderen (verbondenheid), dromen en geloof hebben in…
Ziel



























Geen opmerkingen: